пʼятниця, 23 лютого 2018 р.

Опис досвіду роботи викладача української мови та літератури ЧПЛАС Денисової Ольги Робертівни


Опис досвіду роботи 

викладача української мови та літератури ЧПЛАС

Денисової Ольги Робертівни

Пріоритетним завданням навчально-виховного процесу в сучасній освіті є всебічний розвиток учнів, їх творчих здібностей та життєвих компетенцій.
Компетентнісне навчання зорієнтовано на розвиток особистості, культури мислення, самостійності та відповідальності за прийняті рішення. Навчальний заклад має допомогти учням адаптуватись у сучасному суспільстві, оволодіти технологіями життєдіяльності, створити умови для формування здатностей самооцінки, самопізнання та самоконтролю, розкрити потенціал самореалізації. Головна мета такого навчання – формування високого рівня соціальної зрілості, компетентнісного ставлення особистості до життя. Такий підхід змушує педагогів модернізувати змістовий компонент, застосовуючи групи методів продукування ідей, комплекси спеціальних методів розвитку креативності: методи проблематизації, методи продукування ідей, методи, спрямовані на розвиток аналітичних умінь.
Сучасне суспільство зацікавлене в людях, які вміють творчо мислити, котрі прагнуть до самореалізації, саморозвитку, відповідальності. Особисті спостереження і теоретичні дослідження свідчать про те, що випускники, як і раніше, будучи добре інформованими, володіючи навчальними уміннями й навичками, недостатньо підготовлені до взаємодії з соціальним середовищем, що змінюється, не упевнені у власних силах. Прагнення молоді до самовизначення, до самоствердження і самовдосконалення не тільки стимулюються процесами, що відбуваються в суспільстві, але й потребують соціальної та педагогічної підтримки для визначення свого місця в системі соціально-професійних стосунків. Унаслідок цього виникає необхідність пошуку засобів цілеспрямованої підготовки учнів до входження в складне соціальне середовище, які допоможуть їм адаптуватися й успішно функціонувати в суспільстві.
Аналіз сучасної педагогічної літератури свідчить, що такі зміни неможливі без застосування на уроках інтерактивних технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками тощо.
Компетентнісний підхід у навчанні української мови і літератури полягає в способі організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, з метою забезпечити належну якість їх освіти і тим самим досягти відповідних цілей навчання під час вирішення певних проблемних задач.
Основними компонентами предметної компетенції є інтерактивне навчання (взаємодія з навчальним матеріалом, учителем, учнями), активне навчання (імітація комунікативних ситуацій під час уроків) та глибоке пізнання шляхом занурення в реальний життєвий контекст.
Свій науковий та творчий потенціал реалізую в навчальній, позаурочній, інформаційно-видавничій діяльності, приймаю участь в засіданнях методичних об’єднань, методичних комісій, тренінгах, семінарах, майстер-класах.
З метою розвитку компетентностей учнів у своїй роботі застосовую інтеграцію особистісно орієнтованого навчання, застосування інтерактивних технологій та проектних технологій. Вважаю, що інтерактивні технології мають велику кількість переваг у такій роботі:
ü у роботі задіяні  всі учні групи (соціальна компетенція);
ü формування навичок толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми (соціальна компетенція);
ü учні вчаться працювати у команді (комунікативна компетенція);
ü кожен учень має можливість пропонувати свою думку (комунікативна та мовленнєва компетенції);
ü створюється ситуація успіху
ü за короткий час опановується багато нового матеріалу
ü формується доброзичливе ставлення до опонента (комунікативна та мовленнєва компетенції).
Для реалізації навчально-виховної мети застосовую різноманітні методи: роботу в парах, перехресні групи, роботу в малих групах, коло знань, мікрофон, мозковий штурм, ажурну пилку, “вільні руки”, дебати, дискусії, рольові ігри, імітацію, модерації.
Часто з метою мотивації до творчих видів діяльності у навчальний та позаурочний час використовую не навчальні інтереси учнів. Зокрема це виявляється у створенні проектів, фанфіків, відео- та аудіоматеріалів. Тому я вирішила зацікавити учнів, опираючись на їх зануреність в Інтернет-середовище, створенням проектів, мікропроектів, фанфіків з використанням наявних у вільному доступі  соціальних мережах, програмних платформах, відкритих базах даних.
Вважаю, що найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання.
Щорічно на початку навчального року мною проводяться контрольні заміри знань серед першокурсників (діагностика) і виявляються прогалини в їх знаннях. На основі цього аналізу будую подальшу роботу з учнями: напружено працюю протягом всього курсу навчання щодо ліквідації прогалин в знаннях учнів за курс базової середньої освіти, включаючи до планів уроків повторення та узагальнення тем, з яких учні мають низький рівень знань.
Наслідком плідної роботи є досягнення у навчанні і вихованні учнів. Порівняно з тими знаннями, з яким приходять до нас першокурсники, щороку рівень їх навчальних досягнень зростає в середньому до 6,5%, а середній бал − на 1,2.
Проведений аналіз з предмета (результати семестрових та річних навчальних досягнень) за останні три роки показав динаміку зростання знань учнів від середнього балу 3,2 до 5,6 при зростанні якості знань учнів на 18-22,5%.


Немає коментарів:

Дописати коментар